joi, 20 iulie 2017

Împrietenește-l cu olița!

 ,,Un copilaș își câștigă independența pas cu pas, iar acest proces nu poate fi grăbit."

,,În conformitate cu statisticile, vârsta medie la care copiii încep să învețe să folosească olița (în timpul zilei) este cuprinsă între doi ani și jumătate și trei ani."

,,Chiar și atunci când dă semne că ar fi pregătit să își înceapă instruirea, copilul va avea multe...accidente în timpul procesului de învățare. Deprinderea de a reacționa la semnalele corpului și gestionarea necesităților fiziologice reclamă foarte multă exersare. Indiferent cât de mult ți-ai dori, nu poți face asta în locul lui."

,,E firesc să compari progresele făcute de copilul tău cu ale altora, dar ține minte că nu există copii identici și, mai ales, că nu e vorba de nicio competiție!"

,,Copilul trebuie să fie, în același timp, pregătit și dornic, să folosească olița. Nu îl poți obliga să facă asta!"

,,Este dificil să îți păstrezi cumpătul sau să nu simți că ai dat greș înconjurată de părinții copiilor care nu mai folosesc scutecele sau de ,,sfătuitori". Nu uita însă că nevoile și fericirea copilului tău sunt mai importante decât ce cred ceilalți sau decât ce poate face un alt copil de aceeași vârstă cu al tău."

Va urma!





8 comentarii:

  1. Noi am sarit etapa cu olita,am trecut direct la toaleta,cand am dat jos pampersul nu l-am mai folosit nici noaptea,ne-a fost greu in jur de o saptamana cand trebuia sa o tot schimb...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cate am citit/auzit asa se face - se renunta de tot, pt.a nu creea confuzii.

      Noi insa avem doua plimbari foarte lungi pe zi (2-3 ore dimineata, 3-4 ore seara). In casa merge singura la oala, de multe ori nici nu imi spune. Daca e in scutec, si-l da jos singura si se asaza fara ajutorul meu. Mizez mult pe capacitatea ei de intelegere.

      Ștergere
  2. Noi am sarit peste faza cu olita, a vrut direct la toaleta, cu capacul reductor, si un stepper se descurca singur. La pampers a renuntat brusc in mai putin de o saptamana dar evident nu am facut nici o presiune. Am observat la cunoscuti ca de regula copiii patesc accidente mai ales cand parintii reactioneaza..exagerat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sofi e încă micuță. Are doar un an și nouă luni. După ce i-am explicat anumite lucruri, după ce ne-am împiedicat de oliță prin casă (o perioadă bună), copilul a înțeles ce are de făcut. Nici nu ne mai anunță. :) Vom cumpără o oliță portabilă ca să renunțăm la scutec în timpul plimbărilor.

      Ștergere
  3. Eu nu mă grăbesc să o împrietenesc cu olița :) Mi se pare că e așa, o presiune în jur: "vai, dar nu face la oliță la 1 an jumătate?". Cred că după doi ani voi începe demersurile, când va spune pipi/caca sau orice.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici noi nu ne-am grabit. Dupa un an si jumatate i-am aratat-o si i-am explicat ce-i cu ea. Intr-o zi...a inteles ce are de facut. Se descurca singurica acum.

      Ștergere
  4. Eu ascult ceea ce mi se spune, citesc, incerc sa triez informatia... In general, te mai pliezi si dupa copil, si dupa circumstante.

    RăspundețiȘtergere